Banery

Kluby młodzieżowe

"Klub młodzieżowy z Nieidealnymi”

Dnia 07.07.2025 r. Fundacja Nieidealni podpisała umowę o nr 4/2025/KS o powierzenie grantu, w związku z tym rozpoczęła realizację projektu objętego grantem pt. „Klub młodzieżowy z Nieidealnymi” w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2027, w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet: FEKP.07 FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA ROZWÓJ LOKALNY, Działanie FEKP.07.02 WSPARCIE DZIECI I MŁODZIEŻY POZA EDUKACJĄ FORMALNĄ, Cel  szczegółowy LSR: Wspieranie aktywnego włączenia społecznego – aktywizacja dzieci i młodzieży. 

  • KP 2021-2027_poziom kolor

OPIS PROJEKTU „Klub młodzieżowy z Nieidealnymi”

Tytuł projektu: „Klub młodzieżowy z Nieidealnymi”
Okres realizacji projektu: 01.07.2025 r. – 30.11.2026 r.
Miejsce realizacji projektu: Lokal przy ulicy Kościuszki 22 w Golubiu-Dobrzyniu
Całkowita wartość projektu: 105 360,00 PLN
Kwota dofinansowania UE: 100 000,00 PLN

Cel projektu: Celem klubu jest podniesienie kompetencji i umiejętności dzieci i młodzieży oraz zwiększenie ich szans edukacyjnych poprzez rozwijanie uzdolnień i zainteresowań.

Grupa docelowa: Grupą docelową są osoby w wieku 6-24 lat (weryfikowane na podstawie oświadczenia), które zamieszkują teren powiatu golubsko-dobrzyńskiego z priorytetem osób niepełnosprawnych (weryfikowane zgodnie z wytycznymi regulaminu LGD).

W Projekcie planuje się prowadzenie działań w następujących obszarach:
a)    Rozwój fizyczny
- zaplanowano spotkania grupowe z aktywności takich jak trening ogólnorozwojowy, ping-pong, lotki Dart oraz boccia, badminton trening relaksacyjny Schulza, uczestnikom zapewniony zostanie poczęstunek w czasie przerw, spotkania odbędą się w okresie od VIII 2025 do IX 2026, w ramach zadania zakupiony zostanie sprzęt do ćwiczeń: maty, tarcze z rzutkami Dart, badminton oraz drobne sprzęty sportowe, piłki, taśmy, ciężarki itp., zajęcia prowadzone będą przez osobę z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, zapewniony będzie również asystent osoby niepełnosprawnej z ukończonym kursem na asystenta,

b)    Rozwój intelektualny
- zaplanowano 2 spotkania grupowe wspierające proces uczenia się oraz wycieczkę do Centrum Nowoczesności w Toruniu, zajęcia te maja na celu stymulowanie rozwoju i zainteresowań, uczestnikom zapewniony zostanie poczęstunek w czasie przerw, spotkania odbędą się w okresie od VIII 2025 do IX 2026, zajęcia prowadzone będą przez osobę z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, zapewniony będzie również asystent osoby niepełnosprawnej z ukończonym kursem na asystenta,

c)    Rozwój społeczny
- zaplanowano 10 spotkań grupowych z trenerem umiejętności społecznych, podczas których uczestnicy rozwiną kompetencje funkcjonowania w społeczeństwie, spotkania odbędą się w okresie od VIII 2025 do IX 2026, zajęcia prowadzone będą przez osobę z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą i ukończonym kursem TUS, zapewniony będzie również asystent osoby niepełnosprawnej z ukończonym kursem na asystenta,w ramach zadania zostaną zakupione materiały do treningu umiejętności społecznych oraz gry młodzieżowe i dziecięce,

d)    Rozwój kreatywności
- zaplanowano 10 spotkań artystycznych, rozwijających zainteresowanie rękodziełem, sprzyjające kreatywnemu rozwojowi twórczego myślenia, uczestnikom zapewniony zostanie poczęstunek w czasie przerw, spotkania odbędą się w okresie od VIII 2025 do IX 2026, zajęcia prowadzone będą przez osobę z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą i prowadzeniu zajęć kreatywnych, zapewniony będzie również asystent osoby niepełnosprawnej z ukończonym kursem na asystenta, w ramach zadania zostaną zakupione materiały kreatywne oraz sztalugi,

 
e)    Udział w kulturze i uwrażliwienie na sztukę
- zaplanowano 5 wycieczek do miejsc kultury i sztuki, organizowane wyjazdy będą miały zróżnicowany charakter w celu zapoznania z różnymi formami kultury, w czasie wycieczki zapewniony będzie poczęstunek dla uczestników, odbędą się one w okresie od VIII 2025 do IX 2026, w wyjazdach uczestniczyć będzie kierownik klubu posiadający doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz asystent osoby niepełnosprawnej z ukończonym kursem na asystenta,
 
f)    Rozwój tożsamości lokalnej
- zaplanowano 4 spotkania o tematyce historycznej, które będą miały formę prelekcji oraz warsztatów zwiększających wiedzę uczestników zakresie lokalnych walorów kulturowych oraz dziedzictwa historycznego regionu, zapewniony zostanie poczęstunek w czasie przerw, spotkania odbędą się w okresie od VIII 2025 do IX 2026, zajęcia prowadzone będą przez organizację zajmującą się ochroną i promocja dziedzictwa kulturowego, posiadająca doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, zapewniony będzie również asystent osoby niepełnosprawnej z ukończonym kursem na asystenta.


Klub Młodzieżowy będzie realizowany zgodnie z założeniami standardów klubów młodzieżowych.
W ramach utworzonego Klubu Młodzieżowego uczestnicy podniosą kompetencje i umiejętności oraz zwiększą szanse edukacyjne przez rozwijanie uzdolnień, w tym podniosą aktywność fizyczną podczas treningu ogólnorozwojowego, rozwiną zainteresowania dzięki spotkaniom integracyjnym i wyjazdom, podniosą kompetencje społeczne w ramach TUS, rozwiną kreatywność dzięki spotkaniom artystycznym, poznają różnorodne formy kultury w trakcie zorganizowanych wycieczek, zdobędą wiedzę w zakresie historii lokalnej regionu dzięki prelekcjom i warsztatom z obszaru rozwoju tożsamości lokalnej.

Klub będzie miejscem przyjaznym dzieciom i młodzieży, dającym poczucie bezpieczeństwa i lokalnej wspólnoty, z empatyczną i kompetentną kadrą, gdzie stworzona będzie edukacyjna przestrzeń, pozwalająca na wymianę doświadczeń, kontakty społeczne, a relacje oparte będą na wzajemnym szacunku i tolerancji.

Udział w projekcie jest bezpłatny. 

Przy realizacji projektu założono do osiągniecia następujące wartości wskaźnika produktu oraz rezultatu:
– Liczba osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji objętych wsparciem w ramach edukacji pozaformalnej – 20 os. (10 kobiet i 10 mężczyzn);
– Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 20 os. (10 kobiet i 10 mężczyzn);
– Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 0 os.;
– Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem –4 os. ( 2 kobiety, 2 mężczyzn)
– Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 10 os. (5 kobiet i 5 mężczyzn);
– Utworzenie Klubu młodzieżowego – 1;
– Liczba osób uczestniczących w działaniach z obszaru rozwoju kreatywności- 20 os.
– Liczba osób uczestniczących w działaniach z obszaru rozwoju fizycznego – 20 os.
– Liczba osób uczestniczących w działaniach z obszaru rozwoju społecznego – 20 os.
– Liczba osób uczestniczących w działaniach z obszaru nabywania nowych umiejętności życiowych – 20 os. 
– Liczba osób uczestniczących w działaniach z obszaru edukacji w zakresie bezpieczeństwa – 20 os.
– Liczba osób uczestniczących w działaniach z obszaru udziału w kulturze i uwrażliwienia na sztukę – 20 os.
– Liczba osób uczestniczących w działaniach z obszaru rozwoju tożsamości lokalnej- 20 os. 
– Liczba działań informacyjno-promocyjnych – 4.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie 

  • autor: Natasza Tuliszewska-Błotnicka - Animator rozwoju lokalnej społeczności, data: 2025-07-09

« wstecz